انگلیس با راه اندازی تنظیم کننده جدید به دنبال مهار “تسلط” Big Tech است – RT UK News

یک رگولاتور جدید انگلستان با نظارت بر غول های فناوری فعالیت خود را آغاز کرده است و اولین وظیفه آن تهیه کد رفتاری با هدف بهبود تعاملات بین سیستم عامل ها و ناشران خبر است.

واحد بازارهای دیجیتال (DMU) در ماه نوامبر برای کمک به حفاظت از داده های کاربر و اطمینان از عملکردهای عادلانه تجارت تشکیل شد. این سازمان توسط سازمان رقابت و بازار شکل گرفت ، که پس از نتیجه گیری در سال گذشته که تسلط افراد بزرگ سیلیکون ولی مانند گوگل و فیس بوک باعث خنثی کردن نوآوری و آسیب رساندن به مصرف کنندگان می شود ، وارد عمل شد.

این واحد به طور رسمی در روز چهارشنبه راه اندازی شد ، و وزیر دیجیتال اولیور داودن با توصیف وظیفه DMU به عنوان “یک نقطه عطف مهم در مسیر ایجاد رقابتی ترین بازارهای آنلاین جهان ، با مصرف کنندگان ، کارآفرینان و ناشران محتوا در قلب آنها.”

وزیر تجارت کواسی کوارتنگ نیز به همین ترتیب در مورد چشم انداز DMU امیدوار بود و پیش بینی کرد که آژانس “به مهار سلطه غول های فناوری کمک کنید.”

اولین وظیفه DMU بررسی روابط بین سیستم عامل ها و ارائه دهندگان محتوا و همچنین تعاملات بین سیستم عامل ها و تبلیغ کنندگان دیجیتال خواهد بود. هدف ایجاد کد رفتاری است که بعداً از نظر قانونی لازم الاجرا شود.




همچنین در rt.com
پولی بپردازید ، گوگل: روزنامه های هند 85٪ سهم درآمد آگهی را از غول فناوری می خواهند



داودن توضیح داد که تهیه کد جدید به کاهش قیمت خدمات دیجیتال کمک می کند و به مشتریان امکان انتخاب و کنترل بیشتری بر داده هایشان را می دهد. وی همچنین گفت که تنظیم کننده نقش مهمی در حمایت از صنعت خبر انگلیس بازی می کند ، یعنی “برای آزادی بیان و ارزشهای دموکراتیک ما حیاتی است.”

راه اندازی این تنظیم کننده پس از آن است که فیس بوک به دلیل قانون پیشنهادی که سیستم عامل ها را مجبور به پرداخت هزینه های صدور مجوز برای استفاده از محتوای اخبار ایجاد شده در داخل کشور می کند ، شاخ های خود را با استرالیا قفل کرد. فیس بوک ادعا کرد که این قانون فعالیت در استرالیا را بی سود خواهد کرد و در ماه فوریه برای چند روز محتوای اخبار را برای کاربران استرالیایی مسدود کرد. بعدا تحریم محتوا برداشته شد و نیوز کورپ قراردادی سه ساله برای تهیه محتوا به فیس بوک در استرالیا منعقد کرد.

گوگل که با این قانون نیز مخالف است ، با کانبرا به توافق رسید و موافقت کرد که به برخی از ناشران برای استفاده از محتوای آنها پول بپردازد.

اگرچه بحث برانگیز است ، اما اعتقاد استرالیا مبنی بر اینکه سیستم عامل ها باید هزینه مطالب را پرداخت کنند ، برای جلب حمایت در سراسر جهان آغاز شده است. کانادا در ماه فوریه اعلام کرد که در حال بررسی قانونی است که به ناشران اخبار امکان کنترل بیشتر نحوه استفاده از محتوای آنها توسط شرکت های فناوری را می دهد. در هند ، روزنامه ها 85٪ از سهام تبلیغات خود را از Google درخواست کرده اند. سایر کشورها از قبل دستورالعمل هایی دارند. به عنوان مثال فرانسه ملزم کرده است که شرکتهای فناوری بدون مجبور کردن موضوع ، درمورد جبران خسارت مالی با ناشران وارد مذاکره شوند.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!