دو نفر در تسلا “بدون راننده” کشته شدند ، احتمالاً با استفاده از ویژگی “Autopilot” ، به عنوان الون ماسک سابقه ایمنی شرکت را تبلیغ می کند – RT USA News

در یک حادثه احتمالی دیگر مربوط به “خلبان اتوماتیک” ، دو نفر در یک تصادف آتشین در تگزاس کشته شدند و هیچ کس در صندلی راننده وسیله نقلیه تسلا نبود – در همان روز که خودروساز سوابق ایمنی خودرو خود را معرفی کرد.

تسلا مدل S کاملاً برقی 2019 پس از عدم تحقق چرخش در روز شنبه از جاده دور شد. با برخورد به درختی در شمال هوستون برخورد کرد و با مسافران گرفتار در آتش شعله ور شد.

ایستگاه خبری محلی KPRC-2 گزارش داد که تحقیقات مقدماتی پلیس چنین حکایت می کند “هیچ کس رانندگی نمی کرد” در زمان ضربه. یک نفر روی صندلی مسافر جلو نشسته بود و دیگری در عقب.




همچنین در rt.com
ایلان ماسک گفت که او می خواهد تسلا رودسترهای جدید پرواز کند “بدون ، می دانید ، کشتن مردم”



اولین پاسخ دهندگان به ایستگاه گفتند که برای خاموش کردن شعله های آتش چهار ساعت و 32000 گالن آب طول کشیده است زیرا باتری های خودرو دوباره زنده می شوند. مقامات حتی مجبور شدند در یک لحظه با تسلا تماس بگیرند زیرا آتش نشانان نمی دانستند چگونه جلوی آن را بگیرند. مدل S طی سالهای اخیر درگیر یک سری آتش سوزی شده است.

از آنجا که تحقیقات در حال انجام است ، هنوز مشخص نیست که حالت خلبان اتوماتیک خودرو فعال شده است یا خیر. یک منبع پلیس به نیویورک تایمز گفت که همسران قربانیان شنیده اند که آنها قبل از عزیمت برای سوار شدن در مورد این ویژگی صحبت می کنند.

هنوز هیچ اظهارنظر رسمی از طرف تسلا صورت نگرفته است که تیم روابط مطبوعاتی خود را منحل کرده و معمولاً به سوالات رسانه ای پاسخ نمی دهد.

در اوایل روز ، با این حال ، ایلان ماسک ، مدیر اجرایی تسلا ، اولین گزارش سه ماهه ایمنی خودرو برای سال 2021 این شرکت را به اشتراک گذاشته بود ، “تسلا با خلبان اتوماتیک در حال حاضر 10 برابر کمتر از وسیله نقلیه متوسط ​​در حال تصادف است.”

در پی این حادثه ، این توئیت با حمایت و انتقادات مختلفی روبرو شده است ، به طوری که تعدادی از کاربران علت این حادثه را خطای انسانی می دانند. برخی دیگر خاطرنشان می کنند که مقصر تسلا بود “گمراه کردن مردم” با تبلیغات “رانندگی بدون دست”.

اگرچه ماسک پیش از این طرحی را برای اتومبیل های “کاملاً خودران” ترسیم کرده است که قرار است در سال جاری در دسترس باشد ، اما موانع موجود برای مذاکره وجود دارد. ماه گذشته ، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده کاوشگرهایی را در حدود 27 تصادف با وسایل نقلیه تسلا باز کرد.

تسلا همچنین به دلیل بازاریابی سیستم های رانندگی خودکار تحت عنوان “خلبان اتوماتیک” مورد انتقاد قرار گرفته است که به گفته منتقدان این اصطلاح گمراه کننده ای است که رفتارهای خطرناکی مانند خوابیدن روی چرخ را تشویق می کند. فیلم های این رفتار و دیگر رفتارهای بی پروا به صورت آنلاین در دسترس است.

آلمان قبلاً استفاده از اصطلاحاتی مانند تسلا را ممنوع کرده است “شامل خلبان خودکار” و “پتانسیل کامل برای رانندگی خودمختار” در مواد تبلیغاتی.

این خودروساز که وب سایت آن حالت خلبان اتوماتیک را به صورت زیر توصیف می کند “آینده رانندگی”، بیان می کند که این ویژگی به وسایل نقلیه اجازه می دهد تا “در خط خود بطور اتوماتیک هدایت ، شتاب و ترمز بگیرید.” با این حال ، همچنین هشدار می دهد که “ویژگی های فعلی خلبان اتوماتیک به نظارت فعال راننده نیاز دارد و خودرو را مستقل نمی کند.”

در گذشته ، ماسک از مهندسان خود برای افزایش اقدامات نظارت بر ایمنی مانند دوربین ها و سنسورهای اضافی برای زمانی که وسیله نقلیه در حالت خلبان اتوماتیک است ، وتو را وتو کرده است ، “بی اثر”

وی طی تماس ماه مه 2018 با سرمایه گذاران گفته بود ، “وقتی یک حادثه جدی اتفاق می افتد ، تقریباً همیشه ، در واقع شاید همیشه ، این یک کاربر باتجربه است و مسئله بیشتر از خودآموزی است.”

“آنها فقط خیلی به آن عادت می کنند. این بیشتر موضوع است. این درک درستی از آنچه خلبان اتوماتیک می تواند انجام دهد نیست. این [drivers] فکر می کنند که آنها بیشتر از آنچه در مورد خلبان اتوماتیک می دانند ، “ او افزود.

فکر می کنید دوستانتان علاقه مند می شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید!